Zailarn....4~eva

Zailarn....4~eva

Thursday, 5 May 2011

cEbiSan hAti~~

lai...lai... mai..mai... huhu...

malam nih..baru je tadi.. ada sorg mber aku nih, datang jmpa aku dan cite mlsh dia..
sian jg la aku rasa.. bukan ape.. kes cam nih...

kawan aku nih ada mslah family, mak dia selalu la bercerita dgn dia.. semua2 hal dlm keluarga..
dia nih lebih kurang macam rujukan family la gak.. apa2 hal yg org tua dia nk buat @ nk beli ke.. sume org tua dia akan dapat kan pndapat dr dia..
lepas 2 segala masalah pulak.. d ceritakan pada dia..

dan dia pun ada masalah dia sendiri.. so.. tempat dia nak mengadu 2 sapa pula?? harus lah org yang dia sayang, yg dia cinta dan yg memahami dia kan? tp syg seribu kali sayang.. ye lah.. org yg kawan aku syg 2 pun mungkin ada masalah dia sndri sbb dia xdapat nk mendengar keluhan mber aku nih,..

mmg la kan keluhan org tua kawan aku d lepaskan pada kawan aku.. msti kawan aku lak cr buah ht dia utk bercerita kan.. tp buah hati dia xmemahami dia..

katanya.. member aku dah mmg berfikiran negetif kat org so, apa2 pun tetap negetifla.. padahal apa yg member aku cerita itu dr apa yg dia lalui.. bukan dr kata2 org yang mgkin hanya nk mohon simpati.. member aku lebih kenal keluarga dia kot..  tp nak buat mcm mn.. hurrmmm...

so dah member aku nih xde tmpat nk meluah la konon kan?? datang la dia jmpa aku.. bercerita dgn aku.. dgn air mata dia la kan.. apa aku leh buat??? cuma dgr dan... sabar yer... itu je..

dan ku nasihatkan dia.. kalau kau syg.. biar lah dia xdapat mengikut rentak hidup kau.. tp kau ikut lah rentak hidup dia.. korban lah beb.. kalau kau rasa itu perlu.. dah dia xsuka kau bercerita pasal keluarga kau 2... so.. xpayah la cite kat dia.. biar lah dia tahu apa yg patut.. xkisah la.. yg dia tahu 2 dr mulut org lain dan benda 2 hanya rekaan org tu  utk dapatkan perhatian dia pun.. biar lah.. sebab itu yg dia lebih suka..

kalau kau rasa terbeban dgn sesuatu.. datang je jumpa aku.. cerita lah sepuas2nya.. aku sudi menjadi temankau.. dlm apa jua kadaan kau..
ingat wahai teman.. walaupun apa yang kau rasa itu betul.. tp xmungkin ianya betul.. dah la beb... biar lah dia dgn cara hidup dia.. kalau kau nak terus hidup bersama dia.. kau ikut je lah cara hidup dia.. kalau kau rasa xboleh nak teruskan.. terpulang lahh.. kerana kehidupan itu perlukan org yang memahami dan boleh bersama2 kita dalam apa jua kadaan... tidak kira lah kadaan itu menggembirakan @ pun tidak... dia harus sama2 menempuhnya.. tp kalau dia rasa bnda remeh tidak perlu d perkatakan..

baik kau xpayah ssh2 nk bercakap dgn dia.. @ bercerita dengan dia.. kau cari ja org yg lebih memahami kau utk kau terus bercerita.. kerana aku yakin.. sebelum adanya dia.. pasti kau ada tempat lain utk meluahkan segala rasa kan?? jadi kau berbuatlah seperti sebelumnya..

agar kau dan dia sama2 berbhgia.. dr kau bercerita kat dia.. lepas 2 dia bosan.. dan dengan itu juga kau sndri tension dgn cara dia layan kau.. lebih baik kau xpayah lah bercerita pada dia.. biar dia dgn cara hidup dia.. dia ada cara dia yg tersendiri.. seperti kau juga.. ada cara hidup sendiri.. kalau dia rasa kau tak menepati cita rasa dia.. biar kan dia pergi.. moga tiada kekesalan pada diri dia kerana memilih kau wahai kawan...

kasih syg itu bukan dari 1 faktor.. tp dr pelbagai faktor.. saling memahami.. xkira la faham hobi sesama sndri.. faham keinginan sesama sndri.. faham lah dr segala aspek.. jangan time berseronok je kita mampu melayan pasangan kita.. tp bila dia berduka kita biarkan dia.. ketahuilah.. setiap pasangan lebih memerlukan pasangan nya apabila hatinya d landa kesedihan.. bukan saat hatinya gembira sahaja... tapi ketika dia bersedih juga dia memerlukan pasangannya... ~~

No comments:

Post a Comment